Nešto kao reč dobrodošlice...



Kao i u fotografisanju, tako i u izboru i prikazu fotografija na stranicama pred nama, trudio sam se da na neki vedriji i lepši način istaknem one izuzetnije momente iz relativno dosadne svakodnevnice i obogatim ih fotografijom koja bi mogla gledaoca da bar nakratko odvuče na neku drugu, lepšu stranu.
Ne znam da li sam i koliko uspeo u tome, ali znam ko će znati... svako ko se zadrži na ovim mojim stranicama.

Svakom posetiocu želim da uživa na stranicama ovog Bloga bar upola koliko sam ja uživao u ideji da neke svoje lepe momente podelim sa drugima.

Претражи овај блог

Пратиоци

уторак, 7. јануар 2014.

Dvorci i stilska arhitektura Srbije - Bezeredi, dvorac okružen lavovima i istorijom...

Poštovani moji čitaoci, dođe nam nova godina, 2014. od kako ih brojimo unapred, pa reših da i ja ponešto promenim na ovom Blogu. Za početak bih dodao jednu novu rubriku koja, nadam se, neće biti ništa manje interesantna od prethodnih serijala, a ta rubrika bi bila posvećena stilskoj arhitekturi koja dosta neopravdano nije dovoljno prepoznata, a na mahove mi se čini, ni poznata upravo u samoj Srbiji. Pritom je veliko zadovoljstvo predstaviti je čitaocima iz celog sveta uz nesumnjivu želju da posle ovih virtuelnih razgledanja, dođu i uživaju i fizički u lepotama koje u ovom smislu nudi ova zemlja.

Dvoraca u Srbiji ima, nisu preterano brojni, a ponekad ni stilom gradnje ali ni veličinom ne predstavljaju prvu asocijaciju na dvorac, ali njihova namena, duh i istorija govore ipak drugačije. Srednjevekovni zamkovi uglavnom u vidu tvrđava prisutni su na sasvim drugi način, ali duh plemstva je ipak zadržan većinom u arhitekturi koja pre podseća na otmenije letnjikovce, negoli na srednjevekovne zamkove kakve srećemo širom Evrope. Ipak, vredi videti i ono što nam je tu, gotovo pred nosom...

Bezeredi...zanimljivo je što je ovaj dvorac upravo okružen lavovima, kako god to videli. Ulaze sa frontalne strane čuvaju kameni lavovi, dok sa donje strane parka stražari jedan sasvim drugačiji lav...poznat iz krilatice: Ili jesi ili nisi!
Oh, da, Lav pivo, Čelarevo, Carlsberg...da, to je tu.


U nadi da će i dočekati bolja vremena, ovo otmeno i veliko prizemno zdanje usred parka u Engleskom stilu pritajilo se i dočekuje i ispraća posetioce sa nekakvom blagom nezainteresovanošću...bar tako izgleda. Ne, nema definitivno obeležja po kojima bi nam naša prva asocijacija rekla To je dvorac!, aliveć na drugi pogled jasno je da bi to i moglo biti tako. Ta tajna drugog pogleda je ono što bih voleo da se vidi na mojim fotografijama. Sve drugo leži na nekih tridesetak kilometara od Novog Sada, uz Dunav....




Sjajan reljef, kao da je napravljen 'zinat onom kiču koji skoro svakodnevno srećemo jal' u labudovima, jal' u lavićima...:)

























Нема коментара:

Постави коментар