Pojmovi po kojima se sećam: Galeb, ponos avio industrije, G2, Jastreb, domaći lovac bombarder, jurišnik, Soko Mostar...
Zajednička proizvodnja u nekadašnjoj zajedničkoj državi, prethodila je finalizaciji prvog domaćeg serijskog mlaznog aviona u Mostaru, u fabrici Soko. Davna vremena iza nas, koja su donela preko 250 ovih letelica na nebo iznad nekoliko zemalja. Galeb G2 hvaljen od svih koji su mu imali blizak pristup, bio je i ostao sinonim jedne tehnološke superiornosti mlade države u razvoju. Sredinom osamdesetih zamenio ga je supernaslednik, G4, zvani Supergaleb. Naravno, zamenio ga je u proizvodnji, ali na nebu, samo delimično. I dalje je ovaj avion fascinantna pojava gde god da zarula nebom pa iako je već vremešan, drži se još kako. A kako samo lepo izgleda dok se "drži"...
Koncipiran kao jednomotorni mlazni dvosed, izuzev svoje jurišne varijante J21 Jastreb, ovaj ponos domaće proizvodnje obučio je mnoge pilote. Nije ni čudo što danas za njega imaju i dalje samo reči hvale upravo ti piloti. Mnogi od ovih aviona pronašli su vremenom put do svojih ljubitelja i putem prodaje, te je danas ovo i jedan od najomiljenijih rekreativnih aviona sposoban za sve za šta je bio predviđen, ali sada nadograđen jednom od najznačajnijih osobina - sposobnošću pružanja sjajnog užitka pilotu i njegovom saputniku obzirom da više nije u službi.
Zajednička proizvodnja u nekadašnjoj zajedničkoj državi, prethodila je finalizaciji prvog domaćeg serijskog mlaznog aviona u Mostaru, u fabrici Soko. Davna vremena iza nas, koja su donela preko 250 ovih letelica na nebo iznad nekoliko zemalja. Galeb G2 hvaljen od svih koji su mu imali blizak pristup, bio je i ostao sinonim jedne tehnološke superiornosti mlade države u razvoju. Sredinom osamdesetih zamenio ga je supernaslednik, G4, zvani Supergaleb. Naravno, zamenio ga je u proizvodnji, ali na nebu, samo delimično. I dalje je ovaj avion fascinantna pojava gde god da zarula nebom pa iako je već vremešan, drži se još kako. A kako samo lepo izgleda dok se "drži"...
Koncipiran kao jednomotorni mlazni dvosed, izuzev svoje jurišne varijante J21 Jastreb, ovaj ponos domaće proizvodnje obučio je mnoge pilote. Nije ni čudo što danas za njega imaju i dalje samo reči hvale upravo ti piloti. Mnogi od ovih aviona pronašli su vremenom put do svojih ljubitelja i putem prodaje, te je danas ovo i jedan od najomiljenijih rekreativnih aviona sposoban za sve za šta je bio predviđen, ali sada nadograđen jednom od najznačajnijih osobina - sposobnošću pružanja sjajnog užitka pilotu i njegovom saputniku obzirom da više nije u službi.
Нема коментара:
Постави коментар