Nešto kao reč dobrodošlice...



Kao i u fotografisanju, tako i u izboru i prikazu fotografija na stranicama pred nama, trudio sam se da na neki vedriji i lepši način istaknem one izuzetnije momente iz relativno dosadne svakodnevnice i obogatim ih fotografijom koja bi mogla gledaoca da bar nakratko odvuče na neku drugu, lepšu stranu.
Ne znam da li sam i koliko uspeo u tome, ali znam ko će znati... svako ko se zadrži na ovim mojim stranicama.

Svakom posetiocu želim da uživa na stranicama ovog Bloga bar upola koliko sam ja uživao u ideji da neke svoje lepe momente podelim sa drugima.

Претражи овај блог

Читаоци

Prati Blog preko elektronske pošte

петак, 11. мај 2012.

Foto album - Let jednog Galeba, mlaznog G2

Pojmovi po kojima se sećam: Galeb, ponos avio industrije, G2, Jastreb, domaći lovac bombarder, jurišnik, Soko Mostar...

Zajednička proizvodnja u nekadašnjoj zajedničkoj državi, prethodila je finalizaciji prvog domaćeg serijskog mlaznog aviona u Mostaru, u fabrici Soko. Davna vremena iza nas, koja su donela preko 250 ovih letelica na nebo iznad nekoliko zemalja. Galeb G2 hvaljen od svih koji su mu imali blizak pristup, bio je i ostao sinonim jedne tehnološke superiornosti mlade države u razvoju. Sredinom osamdesetih zamenio ga je supernaslednik, G4, zvani Supergaleb. Naravno, zamenio ga je u proizvodnji, ali na nebu, samo delimično. I dalje je ovaj avion fascinantna pojava gde god da zarula nebom pa iako je već vremešan, drži se još kako. A kako samo lepo izgleda dok se "drži"...


Koncipiran kao jednomotorni mlazni dvosed, izuzev svoje jurišne varijante J21 Jastreb, ovaj ponos domaće proizvodnje obučio je mnoge pilote. Nije ni čudo što danas za njega imaju i dalje samo reči hvale upravo ti piloti. Mnogi od ovih aviona pronašli su vremenom put do svojih ljubitelja i putem prodaje, te je danas ovo i jedan od najomiljenijih rekreativnih aviona sposoban za sve za šta je bio predviđen, ali sada nadograđen jednom od najznačajnijih osobina - sposobnošću pružanja sjajnog užitka pilotu i njegovom saputniku obzirom da više nije u službi.










Нема коментара:

Постави коментар