Nešto kao reč dobrodošlice...



Kao i u fotografisanju, tako i u izboru i prikazu fotografija na stranicama pred nama, trudio sam se da na neki vedriji i lepši način istaknem one izuzetnije momente iz relativno dosadne svakodnevnice i obogatim ih fotografijom koja bi mogla gledaoca da bar nakratko odvuče na neku drugu, lepšu stranu.
Ne znam da li sam i koliko uspeo u tome, ali znam ko će znati... svako ko se zadrži na ovim mojim stranicama.

Svakom posetiocu želim da uživa na stranicama ovog Bloga bar upola koliko sam ja uživao u ideji da neke svoje lepe momente podelim sa drugima.

Претражи овај блог

Пратиоци

среда, 19. јул 2017.

Objektivom van Srbije - Brioni, sadržaji koji ih čine prelepim, II deo

Deo priče o Brionima koju sam započeo u prvom delu pokazao je kako izgleda najveće ostrvo u šetnji i obilasku turističkim vozom, a sada bih ovu malu sagu završio i retrospektivom nekih od najznačajnijih sadržaja koji se ovde mogu naći.
Uz napomenu da za mene lično verovatno nije moguće ispričati kompletnu priču o ovom arhipelagu, moram reći da neke od najvećih bisera neću ovde prikazati, iz ovih ili onih razloga. Naprosto, nije mi vreme dozvolilo, ukratko rečeno, da više vremena posvetim antičkim lokalitetima, da dočekam srne na pojilu, da duže porazgovaram sa najslavnijim papagajem, a nije bilo ni uslova da u objektivom ulovim svu lepotu ostrva Vanga, ili bedeme ostrva Mali Brion koji su sada pretvoreni u deo kulturne baštine smeštanjem pozorišne scene podno zidina i slično.
Nisam obišao ni Penedu i, iako bi to bila samo još jedna od tvrđava kojih ima veoma mnogo u ovom delu Istre, u meni bi to pobudilo dosta toga davno zakopanog. Nisam obišao ni tvrđavu ni svetionik jer mi se u toj nameri, ili bolje reći na tom putu isprečio jedan prelepi, za mene novi sadržaj.
Mediteranski vrt. Zato sam obišao ovaj novi biser Briona i to ću podeliti sa čitaocima.
Obišao sam i izložbe koje će možda i još nekome značiti, malo se prošetavši kroz istoriju, a malo kroz životinjsko carstvo primeraka koji su završili život na Brionima i sada preparirani dočekuju posetioce.


Mediteranski vrt, odnosno botanička bašta, sasvim je lepo zaokružio ponudu sadržaja i tu sam, zbog planiranih daljih obaveza, proveo vreme koje sam prethodno namenio obilasku Penede i kućice čamaca. Napisah proveo, a ne izgubio vreme jer šetnja ovim prelepim parkom nikako nije izgubljeno vreme, ma šta drugo da je time potisnula u neki drugi plan.
Konačno, obilazak crkve koja aktivno i namenski radi dva dana godišnje, takođe je nešto što ne treba propustiti, kao ni obilazak rudnika soli koji su svojevremeno bili ne samo glavni, već i jedini razlog naseljavanja ovog arhipelaga. U tim rudnicima se krije i priča o istrbljenju komaraca na neobičan način što je i utrlo put ka naseljavanju ovih ostrva.










Restoran Školjka, nekome prilika za osveženje i predah, a nekome otvorna vrata riznice uspomena...



U rudniku je ovekovečen i jedan značajan proces kao osnova za današnji izgled ali i značaj Briona.





Izložbeni prostor podeljen na istorijski deo i kompleks sa prepariranim životinjama. Ispred njega dominira automobil najčuvenijeg stanovnika Briona.


































Nekada davno najčuveniji dokument donesen na Brionima, danas tek delić uglavnom zaboravljene istorije.


I Mediteranski vrt sa hotelom za kukce...pa sad recite da li je neko imao mašte :)



























Нема коментара:

Постави коментар