Nešto kao reč dobrodošlice...



Kao i u fotografisanju, tako i u izboru i prikazu fotografija na stranicama pred nama, trudio sam se da na neki vedriji i lepši način istaknem one izuzetnije momente iz relativno dosadne svakodnevnice i obogatim ih fotografijom koja bi mogla gledaoca da bar nakratko odvuče na neku drugu, lepšu stranu.
Ne znam da li sam i koliko uspeo u tome, ali znam ko će znati... svako ko se zadrži na ovim mojim stranicama.

Svakom posetiocu želim da uživa na stranicama ovog Bloga bar upola koliko sam ja uživao u ideji da neke svoje lepe momente podelim sa drugima.

Претражи овај блог

Пратиоци

среда, 18. април 2012.

Foto album - Uskršnja jaja, puna korpa boja i veselja

Pojmovi po kojima se sećam: Vaskrs, uskršnja korpa, farbanje jaja, paganski običaj, Veliki Petak, Čuvarkuća, takmičenje, megdan, tucaje jaja...

Veliki petak, kažu, dan je za farbanje jaja. Da li je samo tada vreme za ovaj običaj?
Teško je reći, danas  se jaja farbaju i subotom, dan pre Uskrs, odnosno Vaskrs, ali kada god da se farbaju, to predstavlja jedan tih ali veseo događaj u kućama. Po hrišćanskom običaju Veliki petak je svakako tih i dostojanstven praznik, tada se ne sluša glasna muzika i ne organizuju proslave, već se ovom prazniku ukazuje tiha počast upravo kroz farbanje jaja.
A jaja...e, jaja su tek posebna priča. Svake godine sve više mašte, sve više tehnika, sve lepša jaja. Tucanje je postalo skoro pa institucionalizovano kroz razne organizacije takmičenja i žirije, ali farbanje jaja je još uvek u domenu individualnog, a takmičarski duh lebdi na nivou potrebe da sam sebe nadmaši onaj ko farba jaja. I to je sasvim normalno, jer samo će Čuvarkuće preživeti do narednog Uskrsa, dok će sva ostala prelepo ofarbana jaja izaći jedna drugima na megdan...


Šteta bi bilo ne zabeležiti slikom bar neka, i pokazati ih svima. Možda nekog nadahne da tako ili bolje pripremi svoje "oružje" za narednu godinu, a možda nekog ohrabri da fotografiše to isto oružje...ja bih bio srećan ako fotografije koje slede učine i jedno i drugo. Skromno, zar ne? :)























Нема коментара:

Постави коментар